Vesti

11. Međunarodni sajam preduzetništva Biznis baza

Četvrtak, 29. novembar 2012.

Međunarodni sajam preduzetništva „Biznis baza“ je sajam čiji je cilj promocija preduzetništva i preduzetničkog duha i predstavlja mesto susretanja preduzetnika, udruženja preduzetnika, lokalnih samouprava, nacionalnih, regionalnih i međunarodnih institucija. Ove godine se održava 11. po redu u periodu od 29. novembra do 1. decembra u hali I Beogradskog sajma.

 

Izvor: Nacionalna agencija za regionalni razvoj

Sajam preduzetništva i lokalne samouprave pod istim krovom

 

Pod sloganom „Poveži se” od 29. novembra do 1. decembra zajednički će se održati 11. Međunarodni sajam preduzetništva „Biznis baza” i 4. Sajam lokalnih samouprava.

Državni skretar Ministarstva regionalnog razvoja i lokalne samouprave Edi Majstorović rekao je da je održavanje dva sajma na jednom mestu od velikog značaja budući da je lokalni razvoj jedna od najbitnijih aktivnosti, a biće predstavljeni novi poslovi, novi aranžmani, kao i održana javna rasprava o izmenama i dopunama zakona o lokalnoj samoupravi. Na taj način, povećaće se lokalni razvoj, obezbediti nova radna mesta i bolji život stanovnika lokalnih samouprava, dodao je Majstorović.

Direktor Nacionalne agencije za regionalni razvoj, koja je organizator Sajma preduzetništva, Ivica Eždenci rekao je da je ideja „spajanja“ ta dva sajma veoma korisna budući da su, kako je kazao, ključni faktor regionalnog razvoja mala i srednja preduzeća i jedinice lokalne samouprave, odnosno opštine. On je rekao da je to od velikog značaja i za lokalne samouprave i privrednike jer će na jednom mestu moći da se informišu o tome šta država nudi, a na sajmu će učestvovati i institucije poput Nacionalne službe za zapošljavanje, opštinski sekretarijati, javno-komunalna preduzeća, klasteri, poslovna udruženja.

„Lokalne samouprave će moći da se ponude investitorima i predstave kakve su mogućnosti u njihovim opštinama, a onaj ko planira ili hoće da oformi neki biznis može da dođe i da se informiše o tome“, kazao je on. Na sajmu će, kako je kazao, biti prisutno oko 100 opština, a predstaviće se oko 300 domaćih i inostranih malih privrednika i preduzetnika koji će promovisati svoje proizvode i usluge.

Od bogatog pratećeg programa, ove godine, Eždenci je izdvojio Međunarodnu konferenciju o ženskom preduzetništvu i međunarodne poslovne susrete na kojima će učestvovati više od 120 preduzeća iz 14 zemalja.

Izrazivši zadovoljstvo što su lokalna samouprava i privrednici dobili šansu da se predstave pod istim krovom i u isto vreme, Željko Ožegović, član Gradskog veća, podsetio je da grad Beograd pomaže ovu manifestaciju i da će, zajedno sa Privrednom komorom, omogućiti predstavljanje svih njegovih opština, organizacionih jednica i javnih preduzeća. Ožegović je istovremeno podsetio i na pomoć koju grad Beograd poslednjih godina upućuje nerazvijenim opštinama u Srbiji u realizaciji njihovih programa

Šef projekta Beogradskog sajma Ostoja Ilić naveo je da će dva sajma predstavljati susret ponude i tražnje, a da je umrežavanje ključna „karika“ razvoja privrede.

Kako je rekao, u Hali 1 Beogradskog sajma nastupiće 400 izlagača, a manifestacija će biti svečano otvorena u četvrtak u 11 časova na štandu Nacionalne agencije.

Organizator sajma "Biznis baza" je Nacionalna agencija za regionalni razvoj sa svojom mrežom regionalnih agencija, centara i asocijacija, a Sajma lokalnih samouprava Ministarstvo za regionalni razvoj i lokalnu samoupravu, Grad Beograd, Privredna komora Beograda i Stalna konferencija gradova i opština.

Izvor: Nacionalna agencija za regionalni razvoj

Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava u okviru mere za sufinansiranje projektnih inicijativa jedinica lokalne samouprave u 2012. godini

Rok za prijavu: četvrtak, 25. novembar 2012.


Na osnovu člana 7. Zakona o budžetu Republike Srbije za 2012. godinu („Službeni glasnik RSˮ, br. 101/11) i Uredbe o utvrđivanju Programa mera o rasporedu i korišćenju sredstava za programiranje regionalnog razvoja i podrške malim i srednjim preduzećima i preduzetništvu u 2012. godini („Službeni glasnik RSˮ, broj 8/12)

Republika Srbija
MINISTARSTVO EKONOMIJE I REGIONALNOG RAZVOJA 

raspisuje


JAVNI POZIV

za dodelu bespovratnih sredstava u okviru
MERE ZA SUFINANSIRANJE INICIJATIVA JEDINICA LOKALNE SAMOUPRAVE ZA PRIPREMU I SPROVOĐENJE PROJEKATA NA LOKALNOM I REGIONALNOM NIVOU U 2012. GODINI

Meru za sufinansiranje inicijativa jedinica lokalne samouprave za pripremu i sprovođenje projekata na lokalnom i regionalnom nivou u 2012. godini (u daljem tekstu: Mera) sprovodi Ministarstvo ekonomije i regionalnog razvoja (u daljem tekstu: Ministarstvo) u saradnji sa Nacionalnom agencijom za regionalni razvoj (u daljem tekstu: Nacionalna agencija).

Cilj mere je podrška jedinicama lokalne samouprave za pripremu i sprovođenje projekata koji se odnose na razvoj poslovne infrastrukture i druge infrastrukture koja doprinosi stvaranju povoljnih uslova za poslovanje, unapređenje životne sredine, otvaranje i razvoj malih i srednjih preduzeća, preduzetništva i zadruga, povećanje zapošljavanja, inovativnosti i konkurentnosti; razvoj usluga za mala i srednja preduzeća, preduzetnike i zadruge; promociju regionalnog identiteta i brendiranje regiona, za sufinansiranje učešća u projektima koji se finansiraju iz domaćih i međunarodnih izvora od značaja za regionalni i lokalni razvoj i za unapređenje međuopštinske, međuregionalne, prekogranične i međunarodne saradnje.

 


Izvor: Nacionalna agencija za regionalni razvoj

 

Poziv za učešće na sajmu informaciono komunikacionih tehnologija - CeBIT

Agencija za strana ulaganja i promociju izvoza Republike Srbije (SIEPA) po deseti put organizuje nastup srpskih preduzeća na najvećem svetskom sajmu informacionih i komunikacionih tehnologija – CeBIT, u okviru nacionalnog štanda na kojem su od 2003. do 2011. godine učestvovala 79 preduzeća. Sajam će se održati od 5. do 9. marta 2013. godine u Hanoveru, Nemačka.

Ove godine na sajmu je ukupno izlagalo 4.240 izlagača iz 70 zemalja. Ukupan broj posetilaca je iznosio oko 310.000 iz 110 zemalja (od toga 80% stručnih). U toku trajanja sajma uspostavljeno je više od 7 miliona poslovnih kontakata. 72 procenta stručnih posetilaca je došlo sa investicionim namerama, a svaki treći posetilac je bio iz top-menadžmenta svog preduzeća.

Rok za prijavu je petak, 7. decembar 2012. godine, a sve informacije u vezi sa učešćem i prijavom za učešće možete pogledati ovde.

 

Izvor: Agencija za strana ulaganja i promociju izvoza Republike Srbije

Međunarodni poslovni susreti na Biznis bazi

Petak, 30. novembar 2012.

Evropska mreža preduzetništva - Privredna komora Srbije i Nacionalna agencija za regionalni razvoj, u saradnji sa Privrednom komorom Luksemburga, tradicionalno organizuju međunarodne poslovne susrete u okviru Međunarodnog sajma „Biznis Baza“ u Beogradu, u petak, 30.11.2012. u hali I Beogradskog sajma.

Kao dodatni program podrške malim i srednjim preduzećima, ove godine, u četvrtak, 29.11.2012., Privredna komora Srbije u saradnji sa Opštinom Inđija i Privrednom komorom Luksemburga uz podršku Evropske mreže preduzetništva Srbije takođe, organizuju međunarodne poslovne susrete u Inđiji, sa organizovanom posetom industrijskoj zoni.

Sektori koji će biti zastupljeni na međunarodnim poslovnim susretima u Beogradu i Inđiji su:
• GRAĐEVINSKA INDUSTRIJA I MATERIJALI
• DRVNA INDUSTRIJA
• ELEKTRO INDUSTRIJA I MATERIJALI
• METALSKA INDUSTRIJA
• OBNOVLJIVI IZVORI ENERGIJE
• RECIKLAŽA
• INFORMACIONE TEHNOLOGIJE
 
Evropska mreža preduzetništva Srbije Vam pruža mogućnost da u okviru poslovnih susreta upoznate potencijalne međunarodne poslovne partnere, ostvarite direktan kontakt sa predstavnicima stranih preduzeća, razmenite iskustva, primere dobre prakse i uspostavite poslovnu saradnju. Mi ćemo za Vas izraditi raspored poslovnih sastanaka, pomoći Vam da se za njih pripremite, a predstavnici mreže stoje Vam na raspolaganju i tokom sastanaka.

Zašto učestvovati?
- Pronađite potencijalne poslovne partnere pre samog događaja, kako bi osigurali konkretne i efikasne razgovore
- Ostvarite direktan kontakt sa potencijalnim poslovnim partnerima
- Ostvarite kontakte sa potencijalnim poslovnim partnerima za razvoj komercijalnih i tehnoloških partnerstava

Zainteresovani učesnici poslovnih susreta mogu se prijaviti za učešće na oba događaja (Beograd, Inđija) ili na jednom od dva navedena događaja.

UČEŠĆE NA MEĐUNARODNIM POSLOVNIM SUSRETIMA JE BESPLATNO.

Prijavu za međunarodne poslovne susrete u Beogradu i Inđiji možete izvršiti preko linka: http://www.een-matchmaking.com/bridge2balkan2012/

Kontakt osoba: Srđan Milivojević
Nacionalna agencija za regionalni razvoj 
Tel: +381 11 2060 826
E-mail: srdjan.milivojevic@narr.gov.rs

Kontakt osoba: Marko Kovačević
Privredna komora Srbije
Tel: +381 11 3300 928
E-mail: bridge2balkan@pks.rs 

Izvor: Nacionalna agencija za regionalni razvoj

11. Međunarodni sajam preduzetništva Biznis baza

 

Biznis baza je mesto na kome se preduzetnici susreću sa drugim preduzetnicima, poslovnim partnerima, udruženjima, institucijama relevantnim za poslovanje MSP sektora, lokalnim samoupravama, regionalnim razvojnim agencijama, naučno-obrazovanim institucijama i međunarodnim institucijama. 

Ove godine, 11. Međunarodni sajam preduzetništva Biznis baza održava se od 29. novembra do 1. decembra u Hali I Beogradskog sajma

Biznis baza Vam omogućava da prikupite neophodne informacije za osvajanje tržišta, ostvarite nove poslovne kontakte, obnovite ili poboljšate postojeće, osigurate Vašem preduzeću ili radnji stabilniju poziciju na tržištu, povećate obim poslovanja i ravnopravno učestvujete u međunarodnim poslovnim aktivnostima.

Za vreme održavanja sajma, organizuju se stručni skupovi, konferencije, besplatni seminari, prezentacije, poslovni susreti.  

U isto vreme i u istoj Hali, ove godine se održava i IV Sajam lokalnih samouprava.

 

 

Izvor: Nacionalna agencija za regionalni razvoj

 

Isplata redovne i privremene novčane naknade

Nacionalna služba za zapošljavanje obaveštava javnost da će sutra,  u četvrtak 08. novembra 2012. godine, na šalterima svih pošta u Srbiji, početi isplata novčane naknade nezaposlenim licima, kao i privremene naknade raseljenim licima sa područja Kosova i Metohije.

 

 

Izvor: Nacionalna služba za zapošljavanje

Србија - Јавни позив за обуку и тренинг малих средњих предузећа

Рок за пријаву: четвртак, 15. новембар 2012.

Програм интегрисане подршке иновацијама, који финансира Европска унија и реализује се у сарадњи са Министарством финансија и привреде, Националном агенцијом за регионални развој и Министарством просвете, науке и технолошког развоја, расписује

 

ЈАВНИ ПОЗИВ
за обуку и тренинг малих и средњих предузећа у оквиру Програма за унапређење иновација

 

Пројекат интегрисане подршке иновацијама (IISP) финансира Европска унија у циљу подстицања конкурентности и економског раста у Републици Србији, кроз јачање иновација у малим и средњим предузећима. Сврха ПРОГРАМА ЗА УНАПРЕЂЕЊЕ ИНОВАЦИЈА, који се релизује кроз овај пројекат, је да подстакне технолошке иновације у малим и средњим предузећима кроз бесплатну обуку и тренинг за започињање и реализовање иновативних активности.

 

Програм за унапређење иновација обезбеђује техничко-консултантску подршку за 300 малих и средњих предузећа кроз обуку, тренинг и консалтинг у области стратешког планирања и реализовања иновација за следеће активности:
• развој новог или побољшање постојећег производа или услуге;
• увођење новог или побољшање постојећег процеса производње;
• унапређење организационе структуре предузећа;
• унапређење маркетинг стратегије предузећа;
• повезивање малих и средњих предузећа са организацијама за подршку иновацијама и  иновационим мрежама (Европска мрежа за предузетништво и др.)
• повезивање малих и средњих предузећа са локалним иновационим инфо центрима, који предузећима могу пружити корисне информације за развој технологије, производа или пословног процеса;
• повезивање малих и средњих предузећа са технолошким брокерима, који помажу компанијама да пронађу нове технологије за унапређење и развој производа, услуга или пословних процеса  односно подстичу трансфер технологија од научно-истраживачких институција ка иновативним предзећима.

 

Критеријуми за учешће у програму

За подршку Програма за унапређење иновација могу да се пријаве предузећа која испуњавају следеће услове:
- Да су регистрована на територији Србије у Агенцији за привредне регистре;
- Да спадају у категорију малих и средњих предузећа (у складу са дефиницијом Европске уније – препоруком Европске комисије 2003/361/EC) што подразумева:
- Да имају између 10 – 250 запослених;
- Да су у 2011. години имала годишњи промент мањи од 50 милиона евра или вредност укупне имовине мању од 43 милиона евра;
- Да се баве производњом производа или пружањем услуга у следећим секторима:
1. Производња основних фармацеутских производа и препарата;
2. Производња рачунара, електронских и оптичких производа;
3. Прозводња хемикалија и хемијских производа;
4. Производња електричне опреме; машина и опреме; моторних возила, приколица и полуприколица, као и остале опреме за транспорт;
5. Производња производа од гуме и пластике; осталих неметалних производа, основних метала и металних производа, осим машина и опреме;
6. Издавачка делатност (укључујући и издавање софтвера);
7. Телекомуникације;
8. Рачунарско програмирање, консултантске и повезане делатности;
9. Остале информационе услужне делатности;
10. Производња прехрамбених производа.

 

Припадност једном од наведених сектора није искључив услов за пријаву. За подршку се могу пријавити и предузећа која не припадају наведеним секторима, али која су иновативна и могу имати користи од подршке Програма за унапређење иновација.

 

Начин пријављивања

 

Документа за пријављивање могу се преузети у просторијама Програма интегрисане подршке иновацијама, Пајсијева 4, III/12, 11 000 Београд или на интернет страници www.iisp.rs – Регистрација за подршку. За детаљније информације можете се обратити на телефон 011/ 3620 932.
Позив за Програм за унапређење иновација у малим и средњим предузећима је отворен до 15. новембра 2012. године.
 

Попуњену пријаву и пратећу документацију можете послати на адресу Пајсијева 4, III/12, 11 000 Београд или на e-mail адресу sme.innovation@iisp.rs.

 

Обавештење о избору

 

Програм интегрисане подршке иновацијама ће обавестити одабрана предузећа и позвати их да приступе потписивању уговора за учешће у Програму за унапређење иновација.
 

Упутство за пријављивање 212,97 kB

Упитник за предузећа 110,49 kB

 

Izvor: Nacionalna agencija za regionalni razvoj

 

Србија - Пословни форум дунавског региона

Привредна комора Аустрије и Европска мрежа предузетништва у сарадњи са Националном агенцијом за регионални развој организују 2. пословни Форум дунавског региона, који ће се одржати 8. и 9. новембра 2012. године у Бечу, Аустрија.

У оквиру Форума одржаће се међународни пословни сусрети у области заштите животне средине у којима ће учествовати представници компанија, посебно малих и средњих предузећа, приватног и јавног сектора, академске заједнице, локалне самоуправе и других институција.

Уколико сте заинтересовани да учествујете потребно је да се најкасније до 8. октобра региструјете на адреси:

http://www.b2match.eu/danuberegionbusinessforum2012

На страни где се региструјете можете видети остале пријављене учеснике, као и све информације у вези са догађајем.

Учешће на пословним сусретима је бесплатно и укључује објављивање профила компаније на интернету и организацију састанака са партнерима.

За сва додатна питања контакт особа је Срђан Миливојевић, саветник на пројекту Европска мрежа предузетништва у Србији:
srdjan.milivojevic@narr.gov.rs или 011/2060-826, 064/8018-626

 

 

Izvor: Nacionalna agencija za regionalni razvoj

 

Србија - Укинута такса за добијање матичног броја

Агенција за привредне регистре (АПР) обавештава кориснике да је Законом о изменама Закона о републичким административним таксама (Сл. Гласник РС 93/2012) од 1. октобра 2012. године укинута такса за добијање матичног броја.

Матични број ће и даље додељивати Републички завод за статистику, а уручиваће га Агенција у свом решењу о регистрацији, али корисници убудуће неће имати обавезу да уплате таксу од 2.140 динара за добијање овог броја.

 

 

 

Izvor: Agencija za privredne registre

Србија - Уредба о одређивању делатности код чијег обављања не постоји обавеза евидентирања промета преко фискалне касе

 

ПРЕЧИШЋЕН ТЕКСТ
(«Службени гласник РС» бр. 61/10, 101/10 и 94/11и 83/12)


На основу члана 3. став 4. Закона о фискалним касама („Службени гласник РС”, број 135/04) и члана 42. став 1. Закона о Влади („Службени гласник РС”, бр. 55/05, 71/05-исправка, 101/07, 65/08, 16/11, 68/12-УС и 72/12),

Влада доноси

 

У Р Е Д Б У


О ОДРЕЂИВАЊУ ДЕЛАТНОСТИ КОД ЧИЈЕГ ОБАВЉАЊА НЕ ПОСТОЈИ ОБАВЕЗА ЕВИДЕНТИРАЊА ПРОМЕТА
ПРЕКО ФИСКАЛНЕ КАСЕ


Члан 1.


Овом уредбом одређују се делатности код чијег обављања, полазећи од техничких и функционалних карактеристика фискалне касе и специфичности обављања тих делатности, не постоји обавеза евидентирања промета преко фискалне касе из члана 3. ст. 1. и 2. Закона о фискалним касама ("Службени гласник РС", број 135/04 - у даљем тексту: Закон).

 

  

 

 

 

Izvor: Republika Srbija, Ministarstvo finansija i privrede

Србија - Прилагођавање новим фискалним обрачунима ПДВ-а

Министарство финансија и привреде обавештава пореске обвезнике да ће, сходно изменама и допунама Закона о порезу на додату вредност, које треба да ступе на снагу од 1. октобра 2012. године, општа стопа пореза на додату вредност за опорезиви промет добара и услуга бити повећана са 18 на 20 одсто.

Порески обвезници свој пословни систем треба да прилагоде новим фискалним обрачунима ПДВ-а. Сви који су у систему ПДВ-а, позивају се да се припреме за примену нове пореске стопе.

Подсећамо, посебна стопа ПДВ-а није се мењала и износи 8 одсто. Цензус за обавезан улазак у ПДВ систем, подиже се са садашњих 4 на 8 милиона динара, што ће бројним малим предузетницима омогућити да бирају између ПДВ система или паушалног опорезивања.

У Србији укупно има 110.420 пореских обвезника који су у систему ПДВ-а.

 

Izvor: Republika Srbija, Ministarstvo finansija i privrede

Srbija - Poziv organizacijama za trening MSP i pružaocima poslovnih usluga u Republici Srbiji - produžen rok za prijavu

 

Rok za prijavu: petak, 28. septembar 2012.

 

Projekat unapređenja inovativnosti i konkurentnosti MSP(ICIP) koji finansira Evropska unija i Nacionalna agencija za regionalni razvoj(NARR) pozivaju konsultantske kuće i ostale institucije i organizacije koje sprovode treninge i module obuka za MSP da se prijave za njihovu akreditaciju. Akreditovani moduli obuka i kursevi biće objavljeni na portalu za preduzetnike.

 

Uslovi za akreditaciju:
- Konsultantske kuće, organizacije i institucije za akreditaciju mogu kvalifikovati module obuka i kurseve koji se bave razvojem konsultantskih veština i tehnika koji odgovaraju radu sa malim i srednjim preduzećima.
- Konsultantske kuće, organizacije i institucije koje se prijavljuju moraju biti u većinskom domaćem vlasništvu.

 

Dokumentacija neophodna za prijavu:
- Pismo prijave na memorandumu kandidata (1 strana A4);
- Poslovna biografija kandidata, uključujući iskustva u oblasti rada sa MSPP/ obuci konsultanta (maksimalno 4 strane);
- Radne biografije trenera koji su uključeni u obuke MSP / obuku konsultanta;
- Preporuke klijenata (najmanje 5 izjava);
- Pregled evaluacije polaznika kursa u prethodne 3 godine;
- Opis kurseva i modula (ciljevi, metode, razultati itd.) za koje se traži akreditacija (ne više od 2 strane po kursu / modulu);
- Godišnji plan održavanja obuka i kurseva za tekuću godinu;
- Promotivni materijal uključujući i cenovnik kurseva i modula koji se prijavljuju za akreditaciju.

 

Proces akreditacije

 

Prijavu će ocenjivati stručna komisija koju čine predstavnici ICIP-a i NARR-a. Ako kandidat prođe prvi krug procene na osnosvu podnete dokumentacije, biće organizovana poseta i intervju sa kandidatom. Na osnovu izveštaja stručne komisije, ICIP i NARR će doneti odluku o akreditaciju kurseva za početni period od 12 meseci, sa mogućnošću obnavljanja po isteku tog perioda, nakon provere kandidata.

 

Paket aplikacije (u tri kopije) dostaviti ICIP-u, Obilićev venac 8/III, Beograd do 17 sati 28. septembar 2012. Za sve dodatne informacije posetite internet stranicu ICIP-a www.icip-serbia.org ili nas kontaktirajte putem mejla office@icip-

 

Izvor: Nacionalna agencija za regionalni razvoj

Srbija - Popis poljoprivrede u Republici Srbiji 2012.

Od 1. oktobra do 15. decembra 2012. godine Republički zavod za statistiku sprovešće Popis poljoprivrede, i to posle više od pola veka. Njime će biti obuhvaćena sva poljoprivredna gazdinstva na teritoriji Republike Srbije.

Popis će omogućiti pregled stanja poljoprivrede u zemlji, potencijale,  s jedne strane, i nedostatke i probleme koje treba rešiti, s druge strane.

Dobijene informacije koristiće kreatorima poljoprivredne politike za donošenje odluka i kratkoročnih i dugoročnih strategija razvoja poljoprivrede.

Davaoci podataka moći će bolje da planiraju poljoprivrednu proizvodnju, da se prijavljuju kod nacionalnih i evropskih fondova za podršku u poljoprivredi i dobiju saznanja o tome u koju bi poljoprivrednu granu trebalo investirati.

Izvor: Republički zavod za statistiku

Srbija - Akreditovana Agencija za ragionalni razvoj opština Kolubarskog okruga

Agencija za regionalni razvoj opština Kolubarskog okruga (ARROKO) danas je dobila znak akreditacije i sertifikat za obavljanje poslova regionalnog razvoja za Kolubarski okrug za Regionu Šumadije i Zapadne Srbije, čime je zvanično postala deo nacionalne mreže akreditovanih agencija za obavljanje poslova regionalnog razvoja. Akreditacioni znak je uručio direktor Nacionalne agencije, Ivica Eždenci u Valjevu.

Dejan Radulović, pomoćnik ministra za regionalni razvoj danas je rekao da regionalna strategija treba da definiše pravila i zakonske okvire delovanja ovakvih agencija koje će projektima konkurisati za unapređenje sistema zaposlenosti i privrednog razvoja. „Ova Agencija treba da bude zadužena za sprovodjenje svih mera koje se preporučuju za ravnomerni regionalni razvoj.Pitanje regionalne politike je bitno kod nas , ali i u EU. Dovoljno je reći da je EU u sedmogodišnjem budžetu do 2013. godine opredelila 347 milijardi evra. Regionalni razvoj je i ministarstvo stavilo u svoje prioritete jer postoje velike razlike između regiona. Ako to poredimo sa EU reći ću vam da je naš najrazvijeniji Beogradski region oko 75% ispod razvijenosti regiona u EU“, rekao je Radulović.

Akreditacija je potvrda od strane države i znači da je organizacija sposobna i da ima kredibilitet da postane subjekat regionalnog razvoja, rekao je Ivica Eždenci, direktor Nacionalne agencije za regionalni razvoj.  Osnivanje Agencije je primer kako se dobro organizuje država u korišćenju sredstava koja su na raspolaganju, jer  Evropa danas razume reč međuopštinska saradnja, regionalna saradnja, regionalni projekti su aktuelni, a opštine i gradovi pojedinačno sve manje. Rezultate ćemo videti u narednim godinama koje dolaze i tu pre svega mislim na povećanje priliva sredstava kako iz domaćeg budžeta tako i iz stranih fondova“, dodao je Eždeci.

Bojan Bošković, direktor Agencije je rekao da je Agencija osnovana 26. decembra, a prvog marta je otvorena kancelarija u Lajkovcu.“Ovo je najmlađa Agencija, ali ćemo se truditi da učimo od ostalih jer podižući naše kapacitete podižemo i kapacitete lokalne samouprave. Mi moramo biti prepoznati kao pokretači razvoja ovog regiona“, rekao je Bošković. Ovu Agenciju osnovale su 4 opštine Ub, Lajkovac, Mionica i Ljig i sedište se nalazi u Lajkovcu.

“Grad Valjevo je zainteresovan i pokrenuće proceduru da se priključi jer vidimo tu svoje mogućnosti i imamo svoj interes, a vidimo to i iz prošlog perioda. Očekujem da se uključimo u ovu Agenciju jer je to neophodno kako bismo ubuduće mogli da budemo ravnopravan partner i konkurišemo u EU”, rekao je gradonačelnik Valjeva Stanko Terzić.
Danas je održana i sednica Radne grupe za izradu Strategije regionalnog razvoja za Region Šumadija i Zapadna Srbija. 

Izvor: Nacionalna agencija za regionalni razvoj

ON-line aplikacije

Prijavi se