Nova mišljenja u aplikaciji "Mišljenja ministarstva finansija o zakonu o pdv-u"
02. Službena objašnjenja i stručna mišljenja za primenu finansijskih propisa, februar 2013.
02. Službena objašnjenja i stručna mišljenja za primenu finansijskih propisa, februar 2013.
Državno uređenje:
- ZAKON O POTVRĐIVANJU UGOVORA O GARANCIJI IZMEĐU REPUBLIKE SRBIJE I KUVAJTSKOG FONDA ZA ARAPSKI EKONOMSKI RAZVOJ (PROJEKAT ŽELEZNIČKA STANICA BEOGRAD CENTAR - FAZA 1)
- ZAKON O POTVRĐIVANJU SPORAZUMA IZMEĐU VLADE REPUBLIKE SRBIJE I VLADE RUSKE FEDERACIJE O ODOBRENJU DRŽAVNOG IZVOZNOG KREDITA VLADI REPUBLIKE SRBIJE
- ZAKON O POTVRĐIVANJU SPORAZUMA IZMEĐU VLADE REPUBLIKE SRBIJE I VLADE RUSKE FEDERACIJE O ISPORUKAMA PRIRODNOG GASA IZ RUSKE FEDERACIJE U REPUBLIKU SRBIJU
- ZAKON O POTVRĐIVANJU SPORAZUMA IZMEĐU REPUBLIKE SRBIJE I UJEDINJENIH ARAPSKIH EMIRATA O UZAJAMNOM PODSTICANJU I ZAŠTITI ULAGANJA
- ZAKON O POTVRĐIVANJU UGOVORA IZMEĐU VLADE REPUBLIKE SRBIJE I VLADE UJEDINJENIH ARAPSKIH EMIRATA O IZBEGAVANJU DVOSTRUKOG OPOREZIVANJA U ODNOSU NA POREZE NA DOHODAK
- ZAKON O POTVRĐIVANJU SPORAZUMA IZMEĐU VLADE REPUBLIKE SRBIJE I VLADE UJEDINJENIH ARAPSKIH EMIRATA O SARADNJI U OBLASTI ODBRANE
- ZAKON O POTVRĐIVANJU SPORAZUMA O SARADNJI IZMEĐU VLADE REPUBLIKE SRBIJE I VLADE UJEDINJENIH ARAPSKIH EMIRATA
Ostali zakoni:
- ZAKON O POSEBNIM USLOVIMA ZA UPIS PRAVA SVOJINE NA OBJEKTIMA IZGRAĐENIM BEZ GRAĐEVINSKE DOZVOLE
- ZAKON O EFIKASNOM KORIŠĆENJU ENERGIJE
Od 1. maja 2013. godine, na postupak upisa u Registar udruženja i Registar stranih udruženja primenjivaće se Zakon o postupku registracije u Agenciji za privredne registre (’’Službeni glasnik RS’’, broj 99/2011).
U odnosu na dosadašnji postupak upisa u ove registre, Zakon o postupku registracije doneće novu praksu u radu ovih registara, na osnovu koje će biti izjednačeni uslovi za registraciju udruženja i stranih udruženja sa drugim pravnim licima čiji se podaci registruju u ostalim registrima koje vodi Agencija za privredne registre.
Ovim izmenama, uvažavaju se specifičnosti registracije upisa u elektronske registre, a uzima se u obzir i činjenica da objavljivanje podataka na internet strani APR-a proizvodi pravno dejstvo na treća lica. Takođe, Zakonom o postupku registracije precizno su propisane administrativne procedure koje omogućuju uvođenje elektronskih servisa u državnu upravu, a koje nisu bile prepoznate u zakonu kojim se uređuje opšti upravni postupak. Osim toga, Zakonom o postupku registracije u Ageniji za privredne registre propisano je da se pravna sredstva propisana Zakonom o opštem upravnom postupku shodno primenjuju na odluke donete u postupku registracije, a odluke koje su donete u postupku po pravnim sredstvima proizvode dejstvo za ubuduće.
Najvažniju novinu koju donosi primena Zakona o postupku registracije u Registru udruženja i Registru stranih udruženja predstavlja skraćenje roka za odlučivanje APR po podnetoj prijavi sa 30 na 5 dana.
Naime, ovim zakonom je propisan rok od 5 dana od dana prijema prijave za donošenje odluke registratora. Ovim zakonom je propisano pozitivno ćutanje administracije, na osnovu koga ako registrator ne odluči o prijavi u roku od 5 dana od dana prijema, smatraće se da je prijava usvojena, o čemu donosi rešenje i traženu registraciju, bez odlaganja, sprovodi u registar. Ovakvo postupanje registratora, odnosno tzv.pozitivno ćutanje administracije je isključeno samo u slučajevima ako je registrator nenadležan za postupanje po prijavi, ako podatak ili dokument nije predmet registracije i ako je podatak ili dokument čija se registracija zahteva, već registrovan.
Od 01.05.2013. godine sve odluke registratora u postupku registracije se istovremeno i objavljuju na internet strani Agencije. Takođe, statuti se istovremeno objavljuju sa donošenjem rešenja kojim se usvaja prijava. Osim toga, propisano je da registracija podataka i dokumenata proizvodi pravno dejstvo prema trećim licima narednog dana od dana objavljivanja i da registracija proizvodi pravno dejstvo za ubuduće.
Ovo je velika novina za udruženja jer putem internet strane Agencije mogu, pored kretanja svog predmeta, da vide i donete odluke registratora, kao i statut udruženja ako je prijava usvojena.
Dostavljanje pismene odluke registratora se od 01.05.2013.godine vrši samo ako to zahteva podnosilac prijave, odnosno ako u registracionoj prijavi označi da želi da mu se pismeni otpravak dostavi. U tom slučaju pismeni otpravak se dostavlja običnom poštom s obzirom na činjenicu da prijem ovakvog otpravka više ne utiče na rok za žalbu jer je ovim zakonom propisano da rok za žalbu počinje teći od dana objavljivanja odluke na internet strani Agencije, a ne od dana prijema pismenog otpravka. Takođe, propisano je da se dostavljanje pismenog otpravka odluke registratora smatra izvršenim danom slanja na adresu koja je označena u prijavi.
Ceo dokument preuzmite ovde:
Privredni subjekti:
- ZAKON O IZMENAMA ZAKONA O JAVNOM BELEŽNIŠTVU 1
01. Službena objašnjenja i stručna mišljenja za primenu finansijskih propisa, januar 2013.
Državno uređenje:
- ZAKON O UTVRĐIVANJU JAVNOG INTERESA I POSEBNIM POSTUPCIMA EKSPROPRIJACIJE I PRIBAVLJANJA DOKUMENTACIJE RADI REALIZACIJE IZGRADNJE SISTEMA ZA TRANSPORT PRIRODNOG GASA „JUŽNI TOK”
- ZAKON O IZMENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O VOJNOBEZBEDNOSNOJ AGENCIJI I VOJNOOBAVEŠTAJNOJ AGENCIJI
- ZAKON O POTVRĐIVANJU IZMENA I DOPUNA KONVENCIJE O MEĐUNARODNIM ŽELEZNIČKIM PREVOZIMA (COTIF)
- ZAKON O POTVRĐIVANJU KONVENCIJE MEĐUNARODNE ORGANIZACIJE RADA BROJ 150 O ADMINISTRACIJI RADA
- ZAKON O POTVRĐIVANJU KONVENCIJE MEĐUNARODNE ORGANIZACIJE RADA BROJ 181 O PRIVATNIM AGENCIJAMA ZA ZAPOŠLJAVANJE
5. mart 2013. godine, Beogradski Sajam, Beograd
Teme B2B sastanaka:
- Sveža hrana/smrznuta hrana/konzervirana hrana
- Voda, bezalkoholna pića, sokovi i napitci
- Mleko i mlečni proizvodi
- Riba i morski plodovi
- Testenine i pekarski proizvodi
- Meso i mesne prerađevine
- Voće i povrće i proizvodi od voća i povrća
- Konditorski proizvodi
- Začini
- Organska hrana
U okviru pratećeg programa Međunarodnog sajama hrane i pića FOODREX-CULINARIA, Evropska mreža preduzetništva Srbije Vam pruža mogućnost da putem poslovnih susreta upoznate potencijalne poslovne partnere, ostvarite direktan kontakt sa predstavnicima stranih i domaćih preduzeća, razmenite iskustva, primere dobre prakse i uspostavite poslovnu saradnju. Organizacijom B2B susreta pružiće se mogućnost svim zainteresovanim pravnim subjektima za internacionalizaciju poslovanja učešćem na međunarodnim poslovnim susretima.
Evropska mreža preduzetništva Srbije za Vas će izraditi raspored poslovnih sastanaka, pomoći će Vam da se za susrete pripremite, a predstavnici Mreže stoje Vam na raspolaganju tokom susreta i za dodatnu pomoć.
Zašto učestvovati?
- Pronađite potencijalne poslovne partnere pre samog događaja, kako bi osigurali konkretne i efikasne razgovore
- Ostvarite direktan kontakt sa potencijalnim poslovnim partnerima
- Ostvarite kontakte sa potencijalnim poslovnim partnerima za razvoj komercijalnih i tehnoloških partnerstava
UČEŠĆE NA MEĐUNARODNIM POSLOVNIM SUSRETIMA JE BESPLATNO
Za sve dodatne informacije članovi Evropske mreže preduzetništva stoje Vam na raspolaganju.
Više informacija i formular za prijavu za međunarodne poslovne susrete možete pronaći na web stranici događaja:http://www.b2match.eu/foodrex2013
Registracija: do 25. februara 2013.
Online izbor partnera za sastanke: 26. februara – 01. marta 2013.
Mesto održavanje poslovnih susreta: Hala 4, Beogradskog sajma sa početkom od 9 i 15 časova.
Maksimalan broj zakazanih sastanaka je 10 u trajanju od po 30 minuta.
Kontakt informacije:
Mladen Vučković, +381 63 11 69 691, +381 18 53 77 81, een-srbija@eknfak.ni.ac.rs
Marko Kovačević, +381 11 33 00 928, +381 11 32 30 977,marko.kovacevic@pks.rs
Srđan Milivojević, +381 64 80 18 626, +381 11 33 46 601,srdjan.milivojevic@narr.gov.rs
FOODREX-CULINARIA je međunarodni sajam hrane i pića koji će se održati od 4. marta do 6. marta 2013. u Beogradu, sa tendencijom da postane tradicionalna manifestacija. Od 2013. godine ova dva agro sajma su objedinjena, pa je time omogućena zajednička organizacija i nastup izlagačima i posetiocima na jednom mestu i u istom terminu. Kako je sektor prehrambene industrije sektor od strateškog značaja u Srbiji i da je Srbija jedan od vodećih proizvođača hrane i pića u jugoistočnoj Evropi, namera organizatora i svih relevantnih institucija koje podržavaju organizaciju sajma hrane i pića je da FOODREX-CULINARIA postane prepoznatljiv i jedan od najznačajnijih događaja u jugoistočnoj Evropi u sektoru agro industrije.
Odluke - Državno uređenje:
- ODLUKA O UČEŠĆU PRIPADNIKA VOJSKE SRBIJE U MULTINACIONALNIM OPERACIJAMA U 2012. GODINI
- ODLUKA O USVAJANJU GODIŠNJEG PLANA UPOTREBE VOJSKE SRBIJE I DRUGIH SNAGA ODBRANE U MULTINACIONALNIM OPERACIJAMA U 2012. GODINI
Uredbe – Radni odnosi:
- UREDBA O UPLATI DOPRINOSA ZA PENZIJSKO I INVALIDSKO I ZDRAVSTVENO OSIGURANJE ZA SVEŠTENIKE I VERSKE SLUŽBENIKE
- UREDBA O PODSTICANJU ZAPOŠLJAVANJA
- UREDBA O BLIŽOJ SADRŽINI, ROKU I NAČINU PREUZIMANJA PODATAKA NEOPHODNIH ZA USPOSTAVLJANJE JEDINSTVENE BAZE PODATAKA CENTRALNOG REGISTRA OBAVEZNOG SOCIJALNOG OSIGURANJA
Uredbe – Državno uređenje:
- UREDBA O POSTUPANJU SA ODREĐENIM STVARIMA U DRŽAVNOJ SVOJINI
Uredbe – Finansije:
- UREDBA O VISINI TROŠKOVA PRINUDNE NAPLATE POREZA
- UREDBA O ODREĐIVANJU DELATNOSTI KOD ČIJEG OBAVLJANJA NE POSTOJI OBAVEZA EVIDENTIRANJA PROMETA PREKO FISKALNE KASE
- UREDBA O SADRŽINI, OBRASCU I NAČINU PODNOŠENJA JEDINSTVENE PRIJAVE NA OBAVEZNO SOCIJALNO OSIGURANJE, JEDINSTVENIM METODOLOŠKIM PRINCIPIMA I JEDINSTVENOM KODEKSU ŠIFARA ZA UNOS PODATAKA U JEDINSTVENU BAZU CENTRALNOG REGISTRA OBAVEZNOG SOCIJALNOG OSIGURANJA
Ostali akti - Državno uređenje:
- REZOLUCIJA NARODNE SKUPŠTINE REPUBLIKE SRBIJE O OSNOVNIM PRINCIPIMA ZA POLITIČKE RAZGOVORE SA PRIVREMENIM INSTITUCIJAMA SAMOUPRAVE NA KOSOVU I METOHIJI
Međunarodni poslovni susreti za preduzeća iz oblasti turizma će se održati u petak, 22. februara 2013. godine, na Beogradskom sajmu u okviru Međunarodnog sajma turizma. Cilj ovih susreta je povezivanje i uspostavljanje poslovne saradnje između preduzeća i organizacija iz oblasti turizma. Susrete organizuje Nacionalna agencija za regionalni razvoj sa svojim partnerima u okviru projekta „Evropska mreža preduzetništva.“
Međunarodni poslovni susreti predstavljaju bilateralne razgovore zainteresovanih učesnika (predstavnika preduzeća, organizacija, tur operatera...) u trajanju do 20 minuta (u zavisnosti od broja prijavljenih učesnika), koji treba da budu koncentrisani na predstavljanje obe strane i željene saradnje. Katalog sa poslovnim profilima svih učesnika događaja biće dostupan svim zainteresovanim stranama.
12. Službena objašnjenja i stručna mišljenja za primenu finansijskih propisa, decembar 2012
Državno uređenje:
- ZAKON O POTVRĐIVANJU SPORAZUMA IZMEĐU VLADE REPUBLIKE SRBIJE I KABINETA MINISTARA UKRAJINE O DRUMSKOM PREVOZU PUTNIKA I STVARI
- ZAKON O POTVRĐIVANJU SPORAZUMA IZMEĐU VLADE REPUBLIKE SRBIJE I VLADE REPUBLIKE LETONIJE O MEĐUNARODNOM DRUMSKOM SAOBRAĆAJU
- ZAKON O POTVRĐIVANJU PROTOKOLA O MERODAVNOM PRAVU ZA OBAVEZE IZDRŽAVANJA
- ZAKON O POTVRĐIVANJU SPORAZUMA IZMEĐU VLADE REPUBLIKE SRBIJE I VLADE REPUBLIKE NAMIBIJE O SARADNJI U OBLASTI ODBRANE
- ZAKON O POTVRĐIVANJU PROTOKOLA O VODI I ZDRAVLJU UZ KONVENCIJU O ZAŠTITI I KORIŠĆENJU PREKOGRANIČNIH VODOTOKOVA I MEĐUNARODNIH JEZERA I AMANDMANA NA ČL. 25. I 26. KONVENCIJE O ZAŠTITI I KORIŠĆENJU PREKOGRANIČNIH VODOTOKOVA I MEĐUNARODNIH JEZERA
- ZAKON O DOPUNI ZAKONA O POTVRĐIVANJU KONVENCIJE MEĐUNARODNE ORGANIZACIJE RADA O RADU POMORACA, 2006
- ZAKON O POTVRĐIVANJU PROTOKOLA O ZAŠTITI I ODRŽIVOM KORIŠĆENJU BIOLOŠKE I PREDEONE RAZNOVRSNOSTI UZ OKVIRNU KONVENCIJU O ZAŠTITI I ODRŽIVOM RAZVOJU KARPATA DONETE U KIJEVU 22. MAJA 2003. GODINE
- ZAKON O POTVRĐIVANJU SPORAZUMA IZMEĐU REPUBLIKE SRBIJE I REPUBLIKE ARGENTINE O BAVLJENJU PLAĆENIM POSLOVIMA ČLANOVA PORODICA DIPLOMATSKOG, KONZULARNOG, ADMINISTRATIVNOG I TEHNIČKOG OSOBLJA NJIHOVIH DIPLOMATSKO-KONZULARNIH PREDSTAVNIŠTAVA
- ZAKON O POTVRĐIVANJU SPORAZUMA O SARADNjI U OBLASTI VAZDUŠNOG SAOBRAĆAJA IZMEĐU VLADE REPUBLIKE SRBIJE I VLADE CRNE GORE
- ZAKON O POTVRĐIVANJU KONVENCIJE O OGRANIČENJU ODGOVORNOSTI ZA POMORSKA POTRAŽIVANJA I PROTOKOLA IZ 1996. GODINE O IZMENAMA I DOPUNAMA KONVENCIJE O OGRANIČENJU ODGOVORNOSTI ZA POMORSKA POTRAŽIVANJA
Državno uređenje:
- ZAKON O DRŽAVNOJ PRIPADNOSTI I UPISU PLOVILA
- ZAKON O PODSTICAJIMA U POLJOPRIVREDI I RURALNOM RAZVOJU
- ZAKON O DOPUNI ZAKONA O PLATAMA U DRŽAVNIM ORGANIMA I JAVNIM SLUŽBAMA 1
- ZAKON O IZMENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O TRGOVINI 1
- ZAKON O IZMENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O ZAŠTITI VAZDUHA 1
- ZAKON O POTVRĐIVANJU KONZULARNE KONVENCIJE IZMEĐU REPUBLIKE SRBIJE I CRNE GORE
- ZAKON O POTVRĐIVANJU SPORAZUMA IZMEĐU VLADE REPUBLIKE SRBIJE I VLADE SPECIJALNE ADMINISTRATIVNE REGIJE MAKAO NARODNE REPUBLIKE KINE O MEĐUSOBNOM UKIDANJU VIZA
- ZAKON O POTVRĐIVANJU SPORAZUMA IZMEĐU DRŽAVA ČLANICA ZDRAVSTVENE MREŽE JUGOISTOČNE EVROPE O ARANŽMANU SA ZEMLJOM DOMAĆINOM O SEDIŠTU SEKRETARIJATA ZDRAVSTVENE MREŽE JUGOISTOČNE EVROPE
- ZAKON O POTVRĐIVANJU MEĐUNARODNOG UGOVORA O BILJNIM GENETIČKIM RESURSIMA ZA HRANU I POLJOPRIVREDU
Privredni subjekti:
- ZAKON O IZMENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O ŽIGOVIMA 1
Agencija za privredne registre (APR) obaveštava sve zainteresovane korisnike da će od petka, 1. februara 2013. godine, na svojoj internet strani u odeljku „Finansijski izveštaji i bonitet“ biti objavljena aplikacija Agencije za sastavljanje finansijskih izveštaja za 2012. godinu.
Podsećamo da se redovni godišnji finansijski izveštaji sastavljeni u aplikaciji Agencije, u skladu sa Tehničkim uputstvom za primenu aplikacije (elektronska forma), a dostavljeni preko interneta, posredstvom posebnog veb-servisa, moraju odštampati iz aplikacije i obavezno dostaviti preporučenom poštanskom pošiljkom na adresu: Agencija za privredne registre, 11000 Beograd 6, sa navođenjem odgovarajućeg poštanskog faha, jer će se u protivnom smatrati da finansijski izveštaj nije ni predat.
Za potrebe obveznika, koji ne koriste aplikaciju Agencije za sastavljanje finansijskih izveštaja u elektronskoj formi, već finansijske izveštaje sastavljaju u pisanoj formi, 8. januara 2013. godine, na ovoj internet strani postavljeni su važeći obrasci finansijskih izveštaja, za sve vrste obveznika, kao i obrazac zahteva za registraciju tih izveštaja. Takođe, objavljena su i Pravila računske i logičke kontrole finansijskih izveštaja za 2012. godinu, za sve vrste obveznika. Skrećemo pažnju svim obveznicima koji finansijske izveštaje za 2012. godinu sastavljaju na obrascima propisanim za privredna društva, zadruge, ogranke stranih pravnih lica, druga pravna lica i preduzetnike, da je došlo do izmene podzakonskog akta u vezi sa obrascem „Statistički aneks“, odnosno da su u obrascu dodate nove pozicije sa oznakama za AOP od 689 do 704.
Počev od 1. februara 2013. godine, svim obveznicima i drugim zainteresovanim licima će biti omogućena pretraga finansijskih izveštaja za 2012. godinu, unošenjem matičnog broja pravnog lica, sa informacijama o tome da li se obveznik nalazi u spisku obveznika za predaju finansijskih izveštaja, kao i u kojem obimu je dužan da dostavi finansijski izveštaj. Zavisno od forme sastavljanja finansijskog izveštaja (elektronska ili pisana), daje se i informacija o iznosu naknade za registraciju tog izveštaja kao i račun za uplatu te naknade.
Obveznicima koji su do datuma pretrage predali pošiljku sa finansijskim izveštajem za 2012. godinu biće prikazana informacija da je pošiljka stigla u Agenciju i broj pod kojim je evidentirana.
Praćenje toka obrade finansijskih izveštaja za 2012. godinu biće omogućeno polovinom februara ove godine.
Nevladina organizacija ENECA iz Niša u saradnji sa kompanijom Philip Morris pokrenula je program “Pokreni se za posao”. Glavni cilj programa jeste pružanje podrške ljudima sa zdravom poslovnom idejom za započinjanje ili razvijanje sopstvene poslovne delatnosti, putem dodele bespovratnih sredstava za nabavku neophodne opreme, ali i neophodnih poslovnih i stručnih obuka i saveta prilikom registracije preduzeća i ostalih administrativnih procedura.
Svi građani sa dobrom poslovnom idejom iz cele Srbije mogu da postanu korisnici ovog programa. Putem ovog programa NVO ENECA će podržati 100 klijenata putem dodele bespovratnih sredstva u iznosu do 200.000 dinara za kupovinu neophodne opreme za poslovanje. Osim sredstava za kupovinu opreme, budućim preduzetnicima su obezbeđene poslovne i stručne obuke, kao i stalna savetodavna pomoć od strane ekonomskih stručnjaka u trajanju od 12 meseci. Konkurs za podnošenje prijava raspisan je 3. decembra i trajaće do 28. februara 2013. godine, nakon čega će biti sprovedena selekcija i dodela sredstava, tj. opreme.
Osnovni kriterijumi za dodelu bespovratnih sredstava su kvalitet i održivost poslovne ideje, ali i socijalni status prijavljenih kandidata. Kriterijumi programa ne utvrđuju tačan broj donacija koje će biti dodeljene preduzetnicima sa sedištem u određenom mestu, već svi preduzetnici sa teritoriji cele Srbije imaju ravnopravni status u nadmetanju za učešće u progamu.
Svaki građanin koji smatra da ispunjava uslove za prijavu na konkurs treba da popuni prijavni obrazac i da ga zajedno sa pratećom dokumentacijom dostavi na naznačene adrese do 28. februara 2013. godine. Prijavni obrazac kao i više informacija o programu dostupne su na veb strani www.pokrenisezaposao.rs ili putem telefona 018/528228 i 018/240306 i e-mail pokrenisezaposao@eneca.org.rs.
Medijski pokrovitelj programa „Pokreni se za posao“ je Radio Televizija Srbije koja će pratiti kompletnu implementaciju kao i rezultate koji će biti postignuti kao i klijente koji će biti podržani.
Izvor: www.pokrenisezaposao.rs
U skladu sa odredbama člana 45. Zakona o zdravstvenoj zaštiti, zdravstvenu delatnost mogu da obavljaju: zdravstvene ustanove (koje se upisuju u registar kod nadležnog suda) i privatna praksa (preduzetnici). Kako privredna društva ne mogu da obavljaju zdravstvenu delatnost, registrovane ortačke radnje koje obavljaju privatnu praksu (ordinacija, poliklinika, laboratorija, apoteka, ambulanta), ne mogu postupiti u smislu odredbe čl. 594 stav 2. Zakona o privrednim društvima niti ih Registrator, po službenoj dužnosti, može prevesti u formu ortačkog društva.
Radi pronalaženja adekvatnog rešenja, pribavljeno je mišljenje Ministarstva zdravlja RS, Sektor za inspekcijske poslove i mišljenje Ministarstva Finansija i privrede RS, Sektor za upravne i nadzorne poslove u oblasti privrednih registra.
U skladu sa datim mišljenjem, ortačke radnje koje obavljaju zdravstvenu delatnost imaju mogućnost da, ako žele: promene formu iz ortačke radnje u samostalnu – preduzetnika. Preduzetnik koji nastavlja sa obavljanjem samostalne delatnosti, može biti samo jedan od ortaka na čije ime je zdravstveni inspektor Ministarstva zdravlja izdao rešenje o ispunjenosti uslova za početak rada ortačke radnje.
Podsećamo da su vlasnici ortačih radnji koje obavljaju privatnu praksu, kao i vlasnici ostalih ortačkih radnji, dužni da usklade svoju formu obavljanja delatnosti do 1. marta 2013. godine.
ON-line aplikacije
Prijavi se